קלייר דניס במאית קולנוע נשית

קלייר מארי קלודט דניס היא במאית קולנוע, תסריטאית ומפיקה צרפתייה. הסרטים שלה ידועים בקצב האיטי שלהם, בסאבטקסטים אפלים ובהתנגדות למבני עלילה סטנדרטיים. היא כונתה על ידי כמה מבקרים הבמאית הגדולה ביותר בדורה. בנוסף לעבודתה כבמאית, היא גם שימשה כמפקחת תסריט בסרטי במאים אחרים - בעיקר "האדום" של קשישטוף קישלובסקי.

פילמוגרפיה של קלייר דניס

חמשת הסרטים הראשונים ברשימה הזו, קלייר דניס כתבה וגם ביימה. את חמשת האחרונים היא רק ביימה. היא גם שימשה כמפקחת תסריט בסרטי במאים אחרים. עם זאת, היא לא כתבה את כל התסריטים לסרטיה. שלושת הסרטים האחרונים הם סרטים דוקומנטריים על המנטורים והגיבורים שלה: ג'יימס בולדווין, ג'ים ג'רמוש וויליאם פוקנר.

העולם החושני של קלייר דניס

עדן באפריל

זהו סרטה הראשון של קלייר, שנכתב עוד כשהייתה סטודנטית ב-IDHEC. זהו סיפור חצי אוטוביוגרפי על זכרונה של ילדה צעירה מילדותה בפריז של שנות החמישים. למרות שזה לא סרט "רשמי" של קלייר דניס, זה עדיין סרט מרתק וחשוב בגלל הנושאים שהיא חוקרת בו. הסרט יצא לאקרנים מחדש ב-2014.

עבודה נחמדה

אחד הסרטים הראשונים שקלייר כתבה, אך לא ביימה. הסרט הזה ידוע בעיקר בשל היותו אחד הסרטים הראשונים שמציגים צוות שחקנים שאינו לבן באופן מלא ובכוונה בצורה לא גזעית. זהו גם חקירה נהדרת של מיניות ותשוקה נשית וללא ספק אחד הסרטים הסקסיים ביותר שנעשו אי פעם.

שישי בערב

עוד סרט מוקדם שקלייר לא ביימה, שישי בערב הוא סרט מרתק על שני גברים שנפגשים ונמשכים זה לזה. הם יוצאים לארוחת ערב ולשתות ומדברים על חוויות חייהם. ככל שהלילה מתקדם, אחד הגברים מתחיל לחשוף אמיתות אפלות וקשות מעברו. סרט פרובוקטיבי שגם יפה וגם כואב לצפייה.

כושים ומא צ'רן

זהו סרט תיעודי על איימה סזייר, משוררת ופוליטיקאית צרפתייה. קלייר דניס הייתה מפקחת תסריט לסרט זה, שבויים על ידי ז'אן לואי קומולי. סרט תיעודי זה חוקר את שירו של Césaire "Mâ Cherne" וכיצד הוא הושפע מניסיונו של המשורר בקולוניאליזם הצרפתי במרטיניק.

דיפן

זהו הסרט המצליח ביותר של קלייר. הוא זכה בדקל הזהב בקאן והצליח הן מבחינה מסחרית והן מבחינה ביקורתית. זהו סרט על שלושה פליטים טמילים סרי לנקה שזיפו זהויות כמשפחה וגרים כעת בפרבר של פריז. כשפורצת אלימות בשכונתם, הם מחליטים לברוח לבריטניה. זהו סרט מרתק ויפהפה על קשיי המשפחה והמאבק למצוא חיבור ושייכות.

בלי פחד, בלי למות

זהו סרט תיעודי נוסף על איימה סזייר. הוא בוחן את השפעתו של שירו "No fear, no die" על דמויות תרבותיות שונות, כולל ג'יימס בולדווין, צ'ה גווארה ופול רובסון. הסרט משלב ראיונות עם דמויות אלה עם קטעים של סזייר עצמו קורא את השיר.

מכתב מן המתים

זהו הסרט התיעודי שקלייר יצרה על ג'יימס בולדווין. הוא שוחרר בשנת 2016 וחוקר את חייו ויצירתו של בולדווין באמצעות ראיונות עם חוקרים וחברים. הוא כולל גם קריאות של יצירותיו של בולדווין על ידי מגוון רחב של שחקנים, כולל סמואל ל. ג'קסון, וופי גולדברג וג'יימי פוקס. ההבטחה זהו סרטה האחרון של קלייר. זהו אפוס היסטורי סוחף על רצח העם הארמני על ידי האימפריה העות'מאנית בשנת 1915. הסרט משתמש בסיפור אהבה כדי לחקור את ההבטחה לחיים טובים יותר שתמיד נדחית וכיצד זה עתיד פתוח הוא תמיד בראש ובראשונה על הישרדות. The Disenchanted זהו סרט תיעודי על ויליאם פוקנר החוקר את חייו ויצירתו באמצעות ראיונות עם חוקרים וחברים. הוא כולל גם קריאות של יצירתו של פוקנר על ידי מגוון רחב של שחקנים, כולל שון פן, בנסיו דל טורו ומייקל שאנון. Frere Solaire: Epilogue זהו סרט תיעודי על הצלם הצרפתי Etienne JL. דיומא. הוא חוקר את עבודתו של דיומא ואת ההיסטוריה של הצילום בשחור-לבן באמצעות ראיונות עם חוקרים וחברים של דיומא. הוא כולל גם קריאות של יצירתו של דיומא על ידי מגוון רחב של שחקנים, כולל סמואל ל. ג'קסון ואיזבל הופרט.

סיכום

קלייר מארי קלודט דניס היא במאית קולנוע, תסריטאית ומפיקה צרפתייה. הסרטים שלה ידועים בקצב האיטי שלהם, בסאבטקסטים אפלים ובהתנגדות למבני עלילה סטנדרטיים. היא כונתה על ידי כמה מבקרים הבמאית הגדולה ביותר בדורה. בנוסף לעבודתה כבמאית, היא גם שימשה כמפקחת תסריט בסרטי במאים אחרים, בעיקר "האדום והשחור" של קשישטוף קישלובסקי ו"הלבן" ו"כנפי התקווה" של הרצוג. דניס תואר כיוצר קולנוע "אקזיסטנציאליסטי" שחוקר את "הפנים". חַיִים." היא תוארה גם כ"סינפילית" שמתעניינת ב"יצירת דימויים". היא זכתה בפרסים רבים, כולל מספר סזארים, פרס ברלין, מלגת מקארתור ופרס חוג מבקרי הקולנוע של ניו יורק לסרט הזר הטוב ביותר.